Забезпечення кваліфікованого, неупередженого та своєчасного розгляду звернень громадян відповідно до чинного законодавства є важливою складовою та пріоритетним напрямом діяльності усіх без винятку органів і підрозділів Служби безпеки України.
Таким чином реалізується один із базових принципів діяльності СБ України - відкритість і прозорість - та забезпечується дієвий зворотній зв’язок з громадськістю, що, в свою чергу, зміцнює довіру населення до Служби безпеки, як державного правоохоронного органу спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку України та захист конституційних прав громадян. З початку 2011 року до Управління СБУ в Житомирській області звернулося 585 жителів Житомирщини, України та інших держав. 17 заявників прийнято керівництвом УСБУ на особистому прийомі, ще 116 громадян - співробітниками громадської приймальні Управління. У зверненнях порушувалися найрізноманітніші питання, зокрема, про недотримання вимог чинного законодавства співробітниками правоохоронних та контролюючих органів області йшлося у більш як 40 зверненнях. У 50-ти - повідомлялося про факти зловживань службовим становищем посадовими особами різних рангів. У 8 зверненнях містилися відомості про факти вимагання та отримання хабара. Свідченням ефективності такої роботи є конкретні випадки, коли звернення громадян до Управління СБУ допомагає оперативникам у виявленні та припиненні небезпечних злочинів. Цього року за результатами перевірки викладених у заявах відомостей Управлінням та іншими правоохоронними органами області порушено 6 кримінальних справ. Зокрема, нещодавно за розглядом заяви громадянина Російської Федерації щодо вимагання хабара у розмірі 15 тис. доларів США «на гарячому» затримано старшого слідчого податкової міліції ДПА в Житомирській області. Стосовно хабарника обласною прокуратурою порушено кримінальну справу. Нерідко громадяни звертаються до УСБУ з питань, вирішення яких законодавством віднесено до компетенції інших правоохоронних органів або владних структур. У такому випадку заяви скеровуються за належністю до уповноваженого органу. Всі заяви і звернення громадян співробітниками УСБУ уважно та ретельно вивчаються, заявникам надаються вичерпні відповіді у терміни, встановлені законодавством. Водночас звертаємо увагу, що обов’язковому прийняттю та розгляду підлягають лише звернення, що оформлені відповідно до чинного законодавства України. Так, громадяни під час проведення особистого прийому при собі повинні мати паспорт або інший документ, що засвідчує особу. У письмовому зверненні обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, пропозиції, заяви, скарги, прохання чи вимоги, поставлено підпис особи і дата. Відповідальне ставлення заявників до встановлених законодавством вимог щодо оформлення звернень, заяв, скарг та пропозицій - запорука всебічного і повного вивчення викладених у них питань та своєчасного повідомлення заявників про результати розгляду. «Телефон довіри» УСБУ в Житомирській області визначено спеціально для звернення громадян на конфіденційній основі. За ним юридичні та фізичні особи, які мають інформацію про ознаки підготовки та вчинення злочинів, можуть телефонувати цілодобово: (0412) 37-21-52. Громадяни можуть скористатися особистим прийомом керівництва Управління СБУ, яке проводить прийом мешканців області з понеділка по четвер з 10.00 до 13.00 та з 17.00 до 19.00. Громадська приймальня УСБУ, як і раніше, працює цілодобово та без вихідних за адресою: м. Житомир, вул. Фещенка-Чопівського, 7. Мешканці Андрушівщини мають можливість звернутися до громадської приймальні Бердичівського МВ УСБУ, що знаходиться за адресою: м. Бердичів, вул. Дзержинського, 67, та працює тричі на тиждень (понеділок, середа, п’ятниця) з 10.00 до 16.00, або за номером телефону довіри: (243) 2-02-59.
Прес-група УСБ України в Житомирській області
вівторок, 18 жовтня 2011 р.